zaterdag 20 februari 2010

Londen

Iemand vertelde mij laatst een anekdote. Een man uit een land in Oost-Europa wilde zo graag de internationale conferentie in Londen bezoeken dat hij zijn auto verkocht om de reis naar de Engelse hoofdstad te kunnen bekostigen. Hij gaf zijn getuigenis en vervolgens zamelden de geestelijke leiders uit allerlei windstreken gaven bijelkaar waarmee hij bij wijze van spreken een nieuwe auto zou kunnen kopen. Of hij dat inderdaad gedaan heeft, weet ik niet.

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Londen naar dezelfde conferentie. Ik hoef geen auto te verkopen. Ik verblijf in een redelijk luxe accomodatie dicht bij de kerk waar de lezingen gehouden worden. Mijn kostje is letterlijk al gekocht; de dagelijkse maaltijden ter plekke zijn via internet al gereserveerd. De Britse ponden hoef ik slechts nog maar op te halen.

De Oosteuropese autoverkoper getuigde van een sterk geloof. Ik ga naar de wereldstad op zoek naar hetzelfde geloof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten