zaterdag 21 augustus 2010

Geloven

Dat je niet alleen bent.
Voor mij is geloven in God uiteindelijk deze overtuiging. God is aanwezig hier en nu. Duizend woorden en zoveel meer gedachten kunnen volgens mij niet zonder het gevoel dat ik niet alleen ben.

Zou ik niet wanhopig blijven als God er niet is? Tot wie kan ik mij richten en wat doe ik als God er niet is? Als ik mij niet meer laat aanspreken door de Ander? Als ik ongebreideld en oeverloos doorga, boos en teleurgesteld ben. Overtuigd van eigen gelijk.

Als U er bent, o Heer, ben ik vrij van willekeur en inzicht. Dan ben ik verlost van een eenzaam lot. Dan hoef ik geen gelijk te hebben of toe te nemen in aanzien. Dan mag ik opzij stappen omdat U er bent en dichter bij U komen dan ik zelf ooit voor mogelijk hield.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten